В матеріалі міститься аналітична інформація по ринку CRM-систем в Україні за 2024 рік. Розглянуто наступне: як змінювалися запити щодо CRM різного походження в Україні протягом 2021-2024 років, частка компаній, що не використовують CRM в роботі протягом 2021-2024 рр., топ-10 CRM в Україні за країнами походження, ТОП-10 українських CRM за 2023-2024 рр., як змінилися запити на впровадження CRM різного походження за 2021-2024 рр., динаміка попиту на українські CRM -системи за 2021-2024 рр., особливості та проблеми переходу бізнесу на українські CRM, чи впливає розмір штату та галузь бізнесу на вибір CRM певного походження, як змінився портрет українського бізнесу, який обирає вітчизняні CRM, що робити українському бізнесу, який тільки планує перейти на вітчизняну CRM, як розробникам CRM прискорити перехід бізнесу на вітчизняні системи.
У матеріалі представлена аналітична інформація щодо ринку побудови локальних мереж, а саме, огляд старих та нових підходів до побудови. Розглянуто приклади роботи систем, ієрархічний кампус, оверлейний дизайн, нова архітектура з використанням "фабрики", поточна модель управління мережею, найкращі засоби автоматизації, нові пропозиції та їх переваги.
У матеріалі представлені звітні дані щодо ринку серверів Х86 України за підсумками 1 півріччя 2017 року. розглядається: ємність українського ринку серверів у першій половині року, динаміка ринку по відношенню до аналогічного періоду минулого року, поквартальна динаміка ринку серверів з 1 кв. 2016 року по 2 кв. 2017 р.
За оцінками аналітиків, майже 40% приріст зумовив, перш за все, еволюційний перехід невеликих та середніх підприємств, які використовують продукти «1С», на систему «1С: Підприємство 8», яка, на відміну від попередніх версій, відноситься до класу ERP. Трійка лідерів ринку EAS не змінюється вже кілька років, проте зростає їхня сукупна частка:
Замість традиційних для цієї Теми тижня теоретичних матеріалів цього разу ми вирішили зупинитися на практичному аспекті, якщо так можна висловитися, - проектах впровадження СЕД, що заслуговують на увагу, на українських підприємствах. Подібні описи винятково цікаві, оскільки дають інформацію не лише про те, чого можна досягти за рахунок ІТ, а й про те, який шлях потрібно пройти підприємству та постачальнику для досягнення успіху. До вашої уваги пропонується чотири досить свіжі (2008-2009 рр.) приклади побудови систем автоматизації документообігу в таких галузях, як банківська, телекомунікаційна, торговельна, а також у державному секторі. Ці організації більше за інших споживають СЕД, на них ми і вирішили зупинитися. Слід зазначити, що зібрати їх виявилося не такою вже й складною справою – ще одне свідчення того, що ринок таки не стоїть на місці.
Збільшення вантажообігу, зменшення необхідного персоналу, збільшення місткості складу, 100% облік всього, від вантажопотоку до людино-годин та зносу навантажувачів. Розглянемо, як працює система автоматизації. Коли товар приходить на склад, дані про нього заносяться до системи (для звітності друкується акт приймання). За потреби проводиться переупаковка і товар маркується штрих-кодом. В упаковку вкладаються документи про вантаж. Далі після визначення оптимального місця зберігання система видає відповідне розпорядження персоналу. Система враховує безліч факторів - термін та умови зберігання товару, зонування складу та оптимізацію маршруту навантажувача, правила сумісності партій і т. д. Найчастіше, для мінімізації маршрутів персоналу та техніки, WMS дає команду на завантаження або відбір товару в місці, що знаходиться найближче до місця закінчення попереднього завдання. Коли надходить запит на відвантаження, система дає вказівку на переміщення товару в зону відвантаження спеціальними алгоритмами (FIFO, LIFO, FPFO). Там додруковуються необхідні документи (накладні, маршрутні листи).
Наші підприємства за умов фінансової нестабільності спробують скоротити додаткові витрати. Чи заощаджуватимуть бізнесмени на управлінських ІТ рішеннях, - поки не зрозуміло. Деякі вважають, що впровадження ERP-систем надто дорого в умовах нестачі коштів. Інші кажуть, що застосування подібних продуктів для підтримки виробництва стане для багатьох панацеєю і дозволить вижити, а компанії з не налагодженими бізнес-процесами не зможуть впоратися з економічною кризою. Одним з позитивних сигналів для ринку ERP стала тенденція зростання попиту, що недавно зародилася, в сегменті SMB. Світові розробники ІТ-систем – SAP та Oracle – розраховують, що середній та малий бізнес стануть основним драйвером зростання ринку систем управління бізнес-процесами підприємств у всьому світі. Наразі обсяг надходжень від ліцензії для SMB становить приблизно $21 млрд., що перевищує навіть обсяг продажів ERP-систем для великих підприємств ($17,9 млрд.).
Продукти в період кризи можуть допомогти компаніям залишатися ефективними, більш гнучкими та конкурентоспроможними. Так, при впровадженні ERP-системи досягається скорочення витрат за рахунок автоматизації більшості процесів з обліку та планування, оптимізації закупівель та складських запасів, а також аналізу та контролю витрат. Основне ж призначення CRM-оптимізувати роботу з клієнтською базою, тобто сприятиме підвищенню продажів. Крім того, ERP-системи мають модуль контролю дебіторської заборгованості, а в системах CRM це завдання вирішується у модулі управління продажами. Водночас, відчувши наслідки кризи, багато керівників підприємств заявили про наміри зменшити витрати на інформаційні технології наступного року. Колегу підтримав керуючий директор SAP Ukraine Олександр Мельников. Такі продукти в період кризи можуть допомогти компаніям залишатися ефективними, більш гнучкими та конкурентоспроможними. Так, при впровадженні ERP-системи досягається скорочення витрат за рахунок автоматизації більшості процесів з обліку та планування, оптимізації закупівель та складських запасів, а також аналізу та контролю витрат. Основне ж призначення CRM-оптимізувати роботу з клієнтською базою, тобто сприятиме підвищенню продажів. Крім того, ERP-системи мають модуль контролю дебіторської заборгованості, а в системах CRM це завдання вирішується у модулі управління продажами. Водночас, відчувши наслідки кризи, багато керівників підприємств заявили про наміри зменшити витрати на інформаційні технології наступного року.
Впровадження автоматизованих систем управління на підприємствах загальмувалося до найкращих часів. Учасники ринку ERP-систем, опитані, одностайно заявляють, що протягом найближчих півроку-рік вони навіть не сподіваються, що їхні продукти будуть потрібні так само, як у минулі роки. За даними компанії IDC Ukraine (м.Київ; дослідження IT-ринків; в Україні з 2005 р.; понад 1 тис. чол.), темпи зростання ринку за підсумками 2007 р. становили 38,7%. Оцінки інших аналітиків та операторів ринку приблизно такі самі - торішнє зростання було на рівні 35-37%. Практично всіх потенційних клієнтів, орієнтованих купівлю ERP-систем, цікавили системи, розроблені з урахуванням специфіки підприємства, і навіть окремі модулі. А корпорації, які вже використовують ERP-системи, потребували впровадження додаткових модулів. Таких, наприклад, як системи бізнес-аналітики, рішення з управління відносинами з клієнтами (CRM) і т.д. Так, цього року спостерігалася велика зацікавленість компаній у ERP-рішеннях з урахуванням галузевої специфіки, а також у таких рішеннях, як Business Intelligence (бізнес-аналітика) та системи з управління персоналом.
За темпами зростання сегмент систем управління документами – один із найдинамічніших на українському ІТ-ринку. До нього потрапляють як рішення, пов'язані з обробкою вхідної та вихідної кореспонденції (так званий розпорядчий документообіг), так і призначені для автоматизації роботи зі спеціалізованими документами. Точних даних щодо обсягу цього ринку не надає жодна агенція. За нашими оцінками, нинішнього року він досягне 3-4 млн. дол. Найбільші темпи зростання зараз спостерігаються в сегменті спеціалізованих рішень, оскільки впровадження таких систем зазвичай займає менше часу, а досягнуті результати більш зрозумілі керівникам функціональних підрозділів замовника. Затребувані та комплексні проекти. Таким чином, попит наголошується в обох сегментах.
Потреба в CRM-системах на вітчизняному ринку досить висока - через те, що він розвивається швидкими темпами, акціонери та менеджери багатьох компаній усвідомлюють необхідність впровадження сучасних західних управлінських рішень. У цьому сегменті представлено безліч розробників як локальних, так і визнаних у всьому світі, що пропонують системи для підприємств будь-якого масштабу. Традиційно найбільший інтерес до CRM виявляють такі галузі, як банківська справа, страхування та телекомунікації. Це також дуже важливий інструмент для торгівлі та дистрибуції. Крім того, компанія SAP має знання, засновані на досвіді наших численних проектів для лідерів бізнесу по всьому світу, що дають нам розуміння цінності CRM для машинобудування, ЖКГ, держсектора, енергетики, нафтовидобутку та нафтопереробки, металургії. Нинішнього року ми придбали першого в СНД клієнта з CRM у галузі туризму.
Про постачання корпоративних програмних рішень як інтернет-сервіси почали говорити трохи більше двох років тому. Тоді в рамках боротьби за першість у сегменті онлайн-послуг корпорація Microsoft оголосила про розробку Live-версії деяких бізнес-рішень компанії, які, на відміну від традиційних розробок, поставлятимуться у формі інтернет-послуг. Нещодавно українська компанія E-Consulting оголосила про початок постачання Live-версії Microsoft Dynamics CRM. В українському представництві корпорації впевнені, що нова послуга матиме активний попит. Поява послуги hosted-CRM зробить наші рішення доступними для значно більшої кількості клієнтів в Україні.
Пропозиції на ринку CMS можна розділити на «коробкові рішення» та «внутрішні системи». CMS у коробці - це самостійний продукт, який в ідеалі замовник може самостійно встановити на сервер, інтегрувати з дизайном. У другому випадку веб-розробник пропонує готовий сайт у комплектації із програмним рішенням. Обидва варіанти мають свої переваги та недоліки. Коробкова версія - це незалежність від розробника, можливість корекції системи самостійно (якщо, звичайно, дозволяє кваліфікація) та самостійне встановлення продукту на сервер. Недоліки цього варіанта пов'язані з необхідністю мати мінімальний рівень кваліфікації чи фахівця для освоєння системи. Крім того, складнощі можуть спричинити схеми інтеграції нових модулів, адаптація під вже існуючі програмні рішення.
Експерти у сфері автоматизації зазначають, що на сьогоднішній день при впровадженні інноваційних автоматизованих рішень на підприємствах торгівлі виникає чимало труднощів. Основні складнощі пов'язані з технічною реалізацією програмних рішень. Експерти стверджують, що це є причиною бурхливого розвитку систем автоматизації, тому на впровадження нововведень відводять дуже мало часу, до того ж найчастіше ретейлер не може чітко сформулювати цілі. . Інтерес з боку невеликих магазинів та бутіків фахівці в цій галузі очікують у майбутньому, коли застосування прайсчекінгу при покупці стане звичайною справою.
Класична умова єдності місця, часу та дії цілком застосовна і до завдань вибору ритейлерами прикладного програмного забезпечення для автоматизації бізнесу. Але якщо по відношенню до часу і арсеналу можливих дій всі оператори знаходяться в рівних умовах, то місце, до якого ці ПЗ прикладаються, у кожного болять по-різному. Майстерність створення корпоративних інформаційних систем – це еквілібристика інтеграції програмного забезпечення під завдання бізнесу. З'ясувати, як національні торгові компанії із цим справляються, і було метою нашого опитування. Приємно відзначити, що всі компанії, до яких ми звернулися, відповідали охоче, без натяків і попередньої підготовки. Отже, такі теми перебувають у зоні постійної уваги керівництва компаній. І значить, оператори усвідомлюють, які КІС вони будують, з чого і для вирішення яких завдань.
Ресторани швидкого харчування, а просто фастфуди, увійшли в наше життя стрімко. Настільки, що не виникає питань, де можна смачно, швидко та недорого перекусити. Формат фастфуду, звичайно ж, відрізняється від ресторану в першу чергу за технологією приготування їжі, але вже не поступається якістю та різноманітністю вибору страв. Фастфуди в усьому світі давно вже стали популярними і, як наслідок, успішними. Вони враховують особливості національних переваг і, водночас, демократичні та космополітичні. Ресторани швидкого харчування позиціонуються як динамічний сегмент ринку з найшвидшим циклом окупності (фастфуд – 3-4 місяці, ресторан – від 1 до 3 років). Тому й конкуренція у цьому сегменті дуже висока.
Особливою перевагою є наявність OPOS-драйвера (стандарт Jnified POS 1.11), OLE-об'єкта та робота з усіма сучасними програмними продуктами, зокрема "1С-Підприємство". Працює все обладнання, під програмним забезпеченням "Система Ресторан", модуль "Фастфуд"-власної розробки компанії. Це забезпечує збільшення швидкості та якості обслуговування клієнтів шляхом введення замовлень, набору меню та позицій на контактному моніторі, можливістю роботи з відстроченими рахунками, оплатою замовлення у зручному для клієнта вигляді: готівкою, банківською карткою, у кредит. Підприємство отримує можливість отримувати загальні аналітичні звіти по всіх точках мережі, проводити макроекономічний аналіз, прораховувати фінансовий ефект від різних заходів, у тому числі від різноманітних динамічних програм лояльності. ПЗ, що встановлюється на касове місце, працює під ОС Linux, що значно здешевлює програмно-апаратний комплекс. При цьому зберігається історія всіх дій касира, що дозволяє зменшити зловживання та помилки. Крім того, касир працює тільки в одному робочому вікні та не може використовувати робоче місце для перегляду фільмів, пошти та іншої особистої інформації.
Огляд українського ринку систем комплексної автоматизації підприємств Можна сміливо стверджувати, що фінансова та технологічна готовність до впровадження підприємствами комплексних систем автоматизації, так званих ERP-систем, набагато вища, ніж це було два-три роки тому. Про це свідчить той факт, що подібними системами стали цікавитися середні підприємства. Серед розробників, як і раніше, домінують світові бренди, до того ж в Україні посилюється конкуренція між компаніями, які займаються впровадженням ERP-систем. Коли три роки тому востаннє уважно досліджувався ринок ERP-систем, щорічний приріст становив у середньому 10%.
2006 був непростим для всіх. Тим не менш, основні гравці не здали позицій, розширюючи свою присутність як у традиційних для них сегментах ринку, так і розвиваючи суміжні напрямки. Переоцінка деякими російськими роздрібними мережами своїх можливостей в Україні не дозволила їм збільшити кількість роздрібних точок до планового значення, тим самим не давши можливості постачальникам засобів автоматизації освоїти кошти, що плануються на закупівлю обладнання. Посилення конкуренції на всі види устаткування нижнього цінового сегмента загалом призвело до зниження прибутків постачальників. Проте загалом ринок залишався відносно стабільним і прогнозованим протягом усього року. У 2007 році на ринку засобів автоматизації роздрібної торгівлі прогнозуємо збільшення частки компаній – виробників. Створення власного виробництва дозволить їм в умовах серйозної конкуренції збільшити відносну та абсолютну частку прибутку в обсягах продажу та впевнено почуватися на ринку.