В огляді представлена аналітична інформація щодо ринку електроінструментів в Україні. Розглянуто: стан та тенденції ринку електроінструментів в Україні, коментар учасника ринку, частка Dnipro-M, історія розвитку компанії, динаміка роздрібної торгівлі електроінструментами в Україні з 2019-2022 рр., згідно з прогнозами, короткі висновки та очікування експертів.
У звіті представлено аналітичну інформацію щодо ринку дизель-генераторів у 2018 році. Розглянуто: динаміка світового ринку ДДУ, ринок генераторів в Україні, структура українського ринку ДДУ за оцінками експертів, розподіл кількості поставлених у 2018 році на український ринок ДДУ ємністю 32–250 кВА, середньої потужності (250–550 кВА), великої потужності (понад 550 кВА), двигуни, що використовуються основними виробниками ДДУ, коментар учасника ринку, розподіл марок двигунів, які використовуються в ДГУ потужністю понад 250 кВА в 2018 р., структура українського ринку ДДУ 2018 року, структура поставок ДДУ за сферами діяльності у 2016–2016 рр.
В огляді представлені аналітичні відомості щодо ринку електроінструменту України. Розглянуто: стан та тенденції українського ринку електричного інструменту, його динаміка з 2013 року, фактори, що впливають на його динаміку, короткі висновки та коментарі експертів.
У статті наведено аналітичні відомості щодо ринку перфораторів України, розглядається наступне: тенденції розвитку ринку електроінструментів країни, споживчі переваги при виборі перфоратора, популярні функції інструментів, топ популярних гравців ринку.
Огляд містить інформацію щодо ринку будівельних інструментів України. Розглядається таке: частка ринку грубих підробок під відомі марки будівельних інструментів, відсоток зміни ціни на ринку ручного будівельного інструменту та попит на них, обсяг вітчизняного ринку електроінструментів, зниження цього показника у 2014 році.
Матеріал, представлений у цьому огляді, містить інформацію щодо ринку будівельних інструментів України за даними на лютий 2015 року. А саме: збільшення середньої кількості обладнання, що продається в порівнянні з минулим роком, збільшення обсягу виготовлення будівельних інструментів українськими цехами, кількість великих компаній, що імпортують ¦будівельні інструменти в Україну, кількість компаній, які займаються реалізацією будівельних інструментів на території країни, попит на покупки через інтернет сервіси .
Ринок будівельної техніки України, який нещодавно динамічно розвивається, сьогодні переживає не найкращі часи. Ще у 2007 р. українському ринку будівельної техніки могли позаздрити інші галузі економіки — цей сегмент показував завидну стабільність розвитку та значне зростання (від 15 до 50 % з різних видів будівельної техніки). Проте вже на початку літа 2008 року на ринку почали відбуватися зміни у гірший бік, які ознаменувалися суттєвим скороченням обсягів споживаної техніки.
У 2007 році в лізинг було придбано будівельних та дорожніх машин на суму близько 3 млрд доларів. Річні темпи зростання цього сегмента протягом останніх 5 років випереджали темпи зростання всього російського ринку лізингу (крім 2007 року). Обсяг лізингових угод із будівельною та дорожньою технікою подвоювався практично щороку. Рівень концентрації в секторі будівельної та дорожньої техніки значно нижчий, ніж на російському ринку лізингу в цілому. Лізингових компаній, що спеціалізуються переважно на цьому сегменті, практично немає. Більшою чи меншою мірою тут працюють практично всі гравці.
Ринок будівельного інструменту в Україні розвивався останніми роками дуже динамічно. За оцінками експертів, річний товарообіг на ринку становить $20 млн. І тут головною причиною зростання фахівці називають будівельний бум. На ринку чітко визначилася тенденція переважання імпортного товару над вітчизняним, що пов'язувалося насамперед із цінами. Незважаючи на мита та витрати, пов'язані з ввезенням будінструменту в Україну, закордонні марки часто доступніші за українські. Водночас частка інструменту, що експортується з України, незначна. Тому основними гравцями українського ринку стали насамперед дистриб'ютори та офіційні представники закордонних торгових марок будівельного інструменту. Ринок є цілком дохідною нішою - і особливо на регіональному рівні - також для підприємців, які закуповують оптом у великих фірм інструмент відразу кількох брендів. У кожному регіоні закріпилися лідери на ринку будівельного інструменту.
Київські забудовники зіткнулися з нестачею великої кількості спецтехніки, необхідної для проведення будівельних робіт. За словами їхніх представників, ситуацією скористалися підрядники та приватники, які за останній рік змогли підвищити розцінки на свої послуги щонайменше на третину. Щоб не залежати від них, будівельні організації в спішному порядку змушені шукати різні виходи із ситуації: від купівлі дорогого обладнання в лізинг до запрошення фахівців із власною технікою з-за кордону. Зростання обсягів будівництва у столичному регіоні та збільшення кількості будкомпаній спровокували підвищений попит на спеціальну техніку.
Україна, яка має одну з найкращих у світі технологій синтезу штучних алмазів, могла б стати одним із лідерів у виробництві якісного алмазного інструменту. Однак створення вертикально-інтегрованої виробничої компанії неможливе без залучення приватного капіталу. Низка цих покупок позбавила Україну чудової можливості провести консолідацію галузі та стати сильним гравцем на цьому ринку. Адже у своїй роботі всі приватизовані підприємства застосовують розроблену у Києві ще п'ятдесят років тому технологію синтезу штучних алмазів. Проте майже всі вони включені до виробничих ланцюжків іноземних компаній, які тепер використовують українські підприємства лише як сировинний придаток.
Конкурентна боротьба між гігантами ринку розгортається не лише на рівні торгових марок, їхньої впізнаваності, іміджу, асортименту, цінової політики. На думку експертів, найбільші частки ринку утримують ті, хто може запропонувати найбільш повний пакет послуг. Тільки великі бренди та постачальники можуть забезпечити швидкий (до 24 годин) сервіс, витримати мінімальні терміни постачання, надати клієнту кваліфіковану консультаційну підтримку. Виведення ж нових гравців на ринок коштує надто дорого. Як правило, «брендові» товари надходять до нас із США, Західної Європи та Японії. У середній та нижчій ціновій ніші побутового інструменту за покупця борються виробники з Китаю, країн колишнього СРСР, а також українські заводи-виробники. Китайський, корейський та інший «жовтий» інструмент традиційно атакує стихійний ринок. Як правило, це «одноразові» торгові марки відповідної «одноразової» якості. Приємний виняток із правила - китайсько-турецька торгова марка DWT, вперше представлена на ринку в 2002 році. Під цим брендом випускається доступний за ціною домашній інструмент, забезпечений гарантією виробника. Певна річ, з BOSCH його порівнювати некоректно, але для своєї ціни інструмент DWT дуже непоганий.
Україна активно будується. Численні компанії пропонують житло "від будівельників" - фактично голі стіни, власникам яких належить обладнати квартиру "з нуля". Життя вирує і на ринку вторинного житла — будь-яка квартира періодично потребує якщо не серйозного переоблаштування, то хоч би «косметики». Хтось воліє займатися ремонтними роботами самостійно, хтось довіряє цю справу професіоналам, але ні в першому, ні в другому випадку без будматеріалів та інструментів обійтися не можна, і ці ринки, зрозуміло, активно розвиваються. Зокрема, зростає ринок ручних електроінструментів для будівельно-оздоблювальних робіт, і динаміка його завидно стабільна: без різких коливань та спадів обсяги продажів зростають на 15–20% на рік.
Навряд чи українським продавцям електроінструменту варто імпровізувати при виборі торгових марок та товарних груп — на ринку все давно розписано по нотах. Тому виведення нових гравців на ринок коштує дуже дорого. Як правило, «брендові» товари надходять до нас із США, Західної Європи та Японії. У середній та нижчій ціновій ніші побутового інструменту за покупця б'ються виробники з Китаю, СНД, а також дуже нечисленні вітчизняні виробники. Китайський, корейський та інший «жовтий» інструмент традиційно атакує стихійний ринок. Як правило, це «одноразові» торгові марки відповідної якості.
Сьогодні середній приріст продажів алмазного інструменту становить близько 15-20% на рік. За словами фахівців, близько 35% алмазних витратних матеріалів, що ввозяться в Україну, становить контрабандний товар, який часто не відповідає вимогам, що висуваються до цього виду продукції. Основними імпортерами алмазних розхідників на вітчизняний ринок сьогодні є австрійські, японські, німецькі, американські та азіатські компанії. За останні десятиліття технології та методи зведення будівель та споруд зазнали значних змін. Сьогодні будівельні підходи та рішення дозволяють швидко та якісно виконувати різні роботи та економити інвестиції за рахунок застосування сучасних інструментів.
Тому, зробивши нескладні математичні розрахунки, можна вивести приблизну цифру, що відображає повний обсяг українського ринку електроінструменту - близько EUR 21-28 млн. Оператори зазначають, що за останній рік боротьба з контрафактним товаром дає позитивні результати. Якщо ще кілька років тому співвідношення між офіційною продукцією і контрабандним ввезенням було одне до одного, то сьогодні частка інструментів, що легально імпортуються, збільшилася. Однак повністю проблема поки що не вирішена, товари, що ввозяться нелегально, можна класифікувати у дві групи: продукція, що доставляється за невідповідною документацією, а також продукція сумнівного виробництва. Кількість лідерів, які займають майже 95% ринкової арени, невелика. Торговельний простір контролюють ТМ Bosch, DeWALT, Makita, Metabo, Hilti, Milwaukee, AEG, Hitachi, Kress. Частка вітчизняного інструменту незначна, хоча, звісно, попит цю продукцію спостерігається. За останні кілька років оператори не відзначають серйозного приросту ринку.
Зростання попиту на електроінструмент в Україні дедалі більше загострює конкуренцію, стимулюючи операторів розширювати арсенал прийомів конкурентної боротьби.
Восени 2005 року українські представники одразу кількох західних марок професійного електроінструменту знизили ціни.
Сегмент побутового електроінструменту в Україні міцно зайнятий дешевою продукцією з Китаю. У 2005 році закордонні компанії мають намір боротися за ринок професійного інструменту