1118

Аналітики компанії Pro-Consulting підготували дослідження ринку алкогольної промисловості України


stepanyuk1_small.jpg

Тенденція зростання алкогольного ринку, яка спостерігається в 2010 році, в 2011 році змінилася скороченням обсягів, яке пов'язане з особливостями економічного розвитку ринку, скороченням доходів населення і т.д. Зауважимо, що більшість алкогольної продукції споживаної в Україні належить до низького і середнього цінового сегменту, тоді як на елітний алкоголь доводиться лише незначна частина ринку. Низька частка елітного алкоголю на вітчизняному ринку пов'язана з низьким рівнем доходу населення України, яке в більшості випадків не може собі дозволити дорогий алкоголь.


За результатами 2011 року місткість ринку алкоголю зменшилася на 10,7%, Такому спаду посприяло скорочення виробництва горілки на 1,6% відносно 2010 року, а так само всіх видів вин. Особливо спад простежувався у випуску виноградних вин як в 2011 році (-28,5%), так і в 2012 (-39,5%).


Ємність ринку алкоголю в Україні за 2009-4 міс. 2013 рр.. в натуральному вираженні, млн. дал

dal1.jpg

Джерело: за даними Держкомстату України; оцінка Pro-Consulting

* - щодо 4 міс. 2012


Розглядаючи ринок алкоголю в розрізі походження продукції, слід зазначити, що частка імпорту вкрай мала. Однак в останні роки простежується стрімке збільшення обсягів ввезеної продукції на територію України.


Найбільш значущими сегментами ринку алкогольних напоїв як і раніше є горілка і вина. Незважаючи на скорочення виробництва, частка горілки в загальному споживанні на українському ринку залишається значною, в 2012 році цей показник склав близько 43,7%. На коньячну продукцію припадало 15, 1% загального виробництва алкогольних напоїв в Україні. Вино так само мало значні показники - 39,2%. На частку вермуту припадало всього 2%.


Структура ринку алкогольних напоїв у розрізі товарних напрямків в 2012 році, в натуральному вираженні,%

dal2.jpg

Джерело: за даними Держкомстату України; оцінка Pro-Consulting


Варто відзначити, що найбільш значущими факторами при виборі горілки споживачами виступають якість, популярність торгової марки і ціна продукту. У разі купівлі вина і шампанського пріоритет зміщується в бік смакових якостей напою, а також враховуються якість і країна походження продукту. При виборі коньяка і віскі найважливішими критеріями виступають смак, популярність торгової марки і країна-виробник.


За весь досліджуваний період на українському ринку спостерігається позитивна динаміка зростання цін на алкогольні напої. За офіційними даними, індекс споживчих цін на алкоголь у червні 2012 року збільшився на 7,8% по відношенню до відповідного місяця попереднього року (частка алкоголю в загальній оцінці інфляції за даними Держкомстату становить 4,8%). Розглядаючи зміну цього показника в досліджуваний період, можна відзначити уповільнення темпів зростання індексу цін на алкогольну продукцію. Постійний тиск на вартість алкогольної продукції мають податкові та акцизні платежі.


За прогнозними показниками вже в 2013 році буде спостерігатися збільшення ємності ринку з темпом приросту 4,1%. До 2014 року за рахунок збільшення виробництва алкогольних напоїв місткість ринку зросте до 69,85 млн. дав у натуральному вираженні.


Даний аналіз дозволяє простежити основні тенденції розвитку досліджуваного ринку, а також дізнатися про перспективи його розвитку на найближчі роки.


Аналітичне дослідження від Pro-Consulting допоможе Вам не тільки грамотно спланувати свій бізнес, але й уникнути помилок надалі і прийняти найбільш ефективні рішення.


Ознайомитися з повним описом і структурою дослідження Ви можете, пройшовши за наступним посиланням: http://pro-consulting.ua/products/detail.php?ID=128907

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами