1319

Журнал «Корреспондент» і компанія Pro-Consulting в рамках спільного проекту «Весь український бізнес» підготували мапу українського рітейлу

Український бізнес відкриває обличчя тільки в крайніх випадках. Система, яка складалася десятиліттями, привчила власників бізнесу, що ступінь публічності обернено пропорційна рівню спокою за свої активи. Причому привчила настільки, що далеко не завжди взагалі можливо простежити, хто є кінцевим власником того чи іншого підприємства в Україні. Сьогодні ж, ураховуючи політичну ситуацію, багато ринків небезпідставно чекають переділу, через що вивчення співвідношення сил стає ще цікавішим.

Журнал Корреспондент і компанія Pro-Consulting розпочинають спільний проект Весь український бізнес. У ньому ми розповімо про те, хто стоїть за найбільшими українськими компаніями в різних галузях – від ретейлу до металургії, від готельного бізнесу до енергетики. Раз на місяць ми будемо представляти інформацію щодо чергового ринку.

У кожній публікації будуть перераховані основні гравці конкретного ринку, їх фінансові показники (за наявними на момент виходу номера даними) та реальні власники. Дані є офіційними і базуються на звітності компаній перед різними контролюючими органами. Ураховуючи поточну ринкову ситуацію та доступність інформації, в переліку відомостей можливі коректування.

Головні принципи формування списку - максимальна достовірність, яка підтверджується аналізом кількох альтернативних джерел, системність, точність, об’єктивність та оперативність.

Число аналізованих операторів залежить від ступеня монополізації та концентрації ринку і може варіювати залежно від специфіки досліджуваного напряму. Однак за орієнтир було прийнято значення сумарної частки розглянутих операторів, яке дорівнює 90–95%.

У цьому номері ми представляємо структуру українського ретейлу – ринку, що характеризується високим ступенем конкуренції та жорсткою боротьбою за клієнта. Зведена детальна інформація за 2013 рік на момент підготовки публікації ще не була доступна, тому взято показники за 2012 рік.

За даними Держстату, обсяг роздрібної торгівлі (крім торгівлі автомобілями, мотоциклами та пальним) підприємств з асортиментом переважно продовольчих товарів у спеціалізованих і неспеціалізованих магазинах склав 128,4 млрд грн. Цей показник на 16,5% перевищив рівень 2011 року. Власне, обсяг роздрібної торгівлі в Україні помітно збільшувався з 2009 року, що пов’язано з активним розвитком ретейлу, підвищенням попиту та зміною переваг покупців щодо місця придбання товарів, а також зростанням цін.

Станом на 1 січня 2013 року кількість підприємств, що займалися роздрібною торгівлею, крім автомобілів, мотоциклів і палива, асортиментна пропозиція яких переважно орієнтоване на продовольчі товари, становила 5.941 одиницю.

karta-ukrainskogo-ritejla.jpg

Дата публікації в журналі – 28.03.14

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами