Ринок пива в Україні: тези з доповіді провідної аналітикині Pro-Consulting Ельміри Гулуєвої
1723

Ринок пива в Україні: тези з доповіді провідної аналітикині Pro-Consulting Ельміри Гулуєвої

З темою «Тенденції ринку пива» провідна аналітикиня Pro-Consulting Ельміра Гулуєва виступила на бізнес-зустрічі «Напої України 2023». З деякими тезами доповіді по аналітиці ринку пива пропонуємо ознайомитися нижче:

  • Основні тенденції 2023 року в Україні – це відновлення виробництва та налагодження нових ланцюгів поставок та збуту;
  • Так, станом на жовтень 2023 року виробництво пива зросло на 11,3% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Проте показники ще не досягли довоєнного рівня;
  • Поточна ситуація відобразилась і на співвідношенні експорту та імпорту пива. Протягом попередніх років у структурі ЗЕД переважав експорт, хоча частка імпорту поступово зростала. Так в 2018 співвідношення імпорту та експорту було 1:3, в 2021 вже експорт переважав лише в 1,5 рази. В 2022 році та за результатами першого півріччя 2023 року переважає імпорт;
  • Серед основних українських виробників в 2023 році незмінними лідерами залишаються Оболонь, Карлсберг Україна та АбінБев Ефес Україна. Проте, за нашими даними в 2022 році їхня сумарна частка ринку дорівнювала приблизно 80%, то за результатами першого півріччя 2023 вона скоротилась до 67%;
  • У світовому виробництві пива завершується період відновлення після кризи, яка була пов’язана з пандемією. станом на 2022 рік обсяги вже майже досягли допандемійного рівня;
  • Впродовж останніх 3 років Китай, США та Бразилія залишаються лідерами з виробництва пива в світі. При чому Китай та Бразилія працюють переважно на внутрішній ринок, в той час я лідерами з експорту в 2022 році була Мексика.

Вас може зацікавити оновлення вже готових ринкових досліджень: дослідження ринку пива в Україні або, наприклад, аналіз ринку крафтового пива в Україні.

Основними світовими тенденціями є:

  • Зростання сегменту е-commerce, як довготривалий наслідок пандемічних обмежень;
  • Збільшення обсягів споживання «здорового» пива: безалкогольного або з низьким вмістом спирту, безглютенового, низькокалорійного тощо;
  • Зростання попиту на пивні мікси та загострення конкуренції зі слабоалкогольними напоями в стилі «готових коктейлів»;
  • Сповільнення темпів зростання попиту на крафтове пиво при досягненні позначки біля 20% ринку.

Для оцінки споживчих уподобань серед українців було проведено опитування. Участь в опитуванні взяли споживачі пива віком від 18 до 50+ років, всього 104 особи.  Зміну споживання пива за останні 5 років респонденти визначили наступним чином:

  • Не змінилось споживання у майже третини опитаних, у 21% знизилось, у 17% - зросло;
  • При цьому 24% опитаних зазначили, що стали надавати перевагу крафтовому пиву;
  • Переважна більшість опитаних – 65% споживає пиво вдома, з видів пакування надаючи перевагу скляним пляшкам, металеві банки на другому місці;
  • Ключовою характеристикою для вибору пива 93,3% опитаних називають смак, 84,6% обирають певні сорти та стилі.

Серед пива масового виробництва найпопулярніше класичне світле та темне. Жінки частіше за чоловіків обирають ароматизовані сорти. В сегменті крафтового пива сумарно найбільш популярними стилями є IPA та Stout. Серед жінок також значну популярність мають експериментальні та ароматизовані сорти.

Основні тенденції українського ринку пива в 2023 році:

  • Відновлення ринку до довоєнних показників;
  • Збільшення обсягів он-лайн продажів;
  • Подальший розвиток крафтового сегменту;
  • Світова тенденція до «здорового пива» поступово проявиться і в Україні.
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами