Ринок рослинного м'яса в Україні – перспективна ніша для бізнесу в Україні
1268

Ринок рослинного м'яса в Україні – перспективна ніша для бізнесу в Україні

За результатами маркетингового дослідження консалтингової компанії Pro-Consulting ринок рослинного м'яса в Україні зростає три роки поспіль. У 2020 році його ємність збільшилася на 1685%, у 2021 році – на 32%, і навіть із початком широкомасштабної агресії Росії розвиток ринку не зупинився. За підсумками 2022 року ринок рослинного м'яса в Україні додав ще 6% обсягу. Така стійка тенденція свідчить про перспективність цього напряму для організації та розвитку бізнес-проектів. Перегляньте структуру готового аналізу ринку вегетаріанських продуктів в Україні.

Причини зростання популярності рослинного м'яса в українських споживачів

Глобальні тренди, спрямовані на підвищення екологічності життєдіяльності людини, зниження її тиску на довкілля, не оминають і мешканців нашої країни. Все більше українців придивляються та долучаються до культури харчування, яка не потребує розведення та умертвіння сільськогосподарських тварин – вегетаріанства.

Рослинне м'ясо – це продукт, що на вигляд і смак аналогічний звичному тваринному м'ясу, але виготовляється з рослинної сировини – сої, гороху, нуту – з додаванням кокосової або соняшникової олії та інших компонентів. Такий продукт купують як переконані вегетаріанці та вегани, так і люди, стурбовані зміною клімату на планеті, а також ті, хто бажає просто урізноманітнити свій раціон. Можливо, вас зацікавить оновлення готового аналізу ринку рослинного молока України.

Споживчий аналіз ринку рослинного м'яса, проведений Pro-Consulting, дозволив виявити властивості, які українські споживачі вважають за переваги рослинного м'яса перед традиційним.

1. Гарний замінник тваринного білка.

На думку представників цільової аудиторії, рослинне м'ясо містить достатню кількість та якість білкових сполук, здатне замінити аналогічні інгредієнти м'яса тварин та птахів.

2. Найменший вміст насичених жирів.

Споживачі вважають, що вживання рослинного м'яса знижує ризик серцево-судинних захворювань, порівняно з харчуванням традиційним м'ясом. Вони переконані, що цей продукт підходить для людей усіх вікових категорій та навіть може покращити стан здоров'я.

3. Рослинне м'ясо дозволяє створити широкий асортимент страв, здатний задовольнити смак будь-якого гурмана.

Сфера громадського харчування реагує на тренди, що розповсюджуються в українському суспільстві, розробляючи пропозиції для споживачів, які хочуть відмовитися від тваринної їжі, але водночас не бажають обмежувати себе у виборі страв. З рослинного м'яса можна готувати такі ж страви, що і зі звичайного м'яса. За даними Київського міжнародного інституту соціології серед українців вже близько 13% вегетаріанців. Якщо ви плануєте проводити аналіз ринку, заздалегідь ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку для підготовки технічного завдання.

4. Заміна тваринного м'яса рослинним сприяє захисту навколишнього середовища від наслідків життєдіяльності людей.

Завдяки поширенню відповідної інформації, дедалі більше мешканців нашої країни впевнені, що розведення сільськогосподарських тварин шкодить екології Землі. Виробництво рослинного м'яса потребує менше природних ресурсів та виділяє меншу кількість забруднень, ніж тваринництво. Споживачі рослинного м'яса впевнені, що, купуючи цей продукт, вони роблять свій внесок у боротьбу за екологію. Вплив екологічного фактору на поведінку споживачів продовжує збільшуватися.

5. Заміна традиційного м'яса рослинним допомагає зберігати тваринний світ планети.

Ще однією істотною перевагою рослинного м'яса в очах його споживачів є відсутність у виробників необхідності забивати тварин і птахів для одержання продукту, у тому числі й у дикій природі.

Особливості споживання продукції ринку рослинного м'яса в Україні

За результатами опитування споживачів, проведеного компанією Pro-Consulting у другому кварталі 2023 року, виявлено такі характеристики цільової аудиторії та особливості споживання рослинного м'яса:

  • основну групу споживачів рослинного м'яса в Україні становлять жінки віком до 45 років із середнім рівнем доходів;
  • найпоширеніша частота споживання продукції даного ринку – раз на місяць;
  • основним бар'єром, що обмежує рівень споживання, є набагато більша вартість рослинного м'яса в порівнянні зі звичайним - роздрібні ціни різняться в сім і більше разів.

Понад 2300 готових аналізів ринків є в каталозі готових проектів Pro-Consulting. Скористайтеся фільтром для пошуку готового ринкового звіту за вашою тематикою.

Більшість опитаних споживачів рослинного м'яса в Україні не дотримуються суворої вегетаріанської дієти . Їх швидше можна віднести до категорії флексітаріанців, що обмежують споживання тваринної їжі, але повністю від неї не відмовляються. Близько половини респондентів вказали, що купують рослинне м'ясо головним чином для задоволення бажання спробувати щось нове та незвичайне. У той же час приблизно третина потенційних споживачів заявили, що вони купили б рослинне м'ясо, якби:

  • розуміли його склад та спосіб виготовлення;
  • виробником рослинного м'яса був би відомий бренд, що користується довірою;
  • були впевнені, що смакові характеристики рослинного м'яса не поступаються смаковим характеристикам тваринного м'яса.

Результати маркетингового дослідження ринку рослинного м'яса свідчать про наявність значного потенціалу подальшого зростання, каталізаторами якого є:

  • зростаюча підтримка екологічного тренду у науковому середовищі та суспільстві;
  • вдосконалення технологій виробництва рослинного м'яса, що сприяє зниженню його собівартості та підвищенню якості.

Згодом рослинне м'ясо залишить категорію нішевих і стане одним із звичайних продуктів для широкого кола споживачів. Сьогодні це одна з ринкових ніш з високим інвестиційним потенціалом.

Джерело: Pro-Consulting

Читати також: Ринок сої та продуктів переробки в Україні

Підписуйтесь на наш Telegram, щоб бути в курсі аналітичних новин ринків України та світу.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами