959

Ще чашечку. Аналіз і аналітика ринку кави України

кофе_чашка.jpg

Без кави не проходить жоден робочий день. Крім того, це відмінний напій для вечірнього проведення часу і навіть прогулянок. Одним словом, кава – один з найпопулярніших напоїв серед українців. Попиту на цей товар не страшна навіть криза. Про це свідчить і статистика. За перше півріччя 2016 року місткість вітчизняного ринку кави перевищила показники аналогічного періоду минулого року. Про подальші перспективи українського ринку кави розповідають фахівці компанії Pro-Consulting.


                                                  Постачальники і виробники

В Україні сировина для виготовлення кави не вирощується. Тому вітчизняні виробники закуповують її у країн-виробників і через посередників. Основними імпортерами сировини для вітчизняного виробництва є Польща, Німеччина, Італія, Австралія, В'єтнам та Індія.

Крім сировини, наша країна імпортує і готову каву. Експорт на сьогоднішній день практично відсутній, перебуваючи на найнижчих відмітках.


Попит і пропозиція

Як було зазначено вище, попит на каву в Україні практично не змінюється з плином часу. Через непросте економічне і фінансове становище, споживачі все ж  таки стали менше витрачати на покупку цього напою, а також відвідування ресторанів, кав'ярень та інших закладів громадського харчування. Проте, подібна тенденція істотно не позначилася на показниках ємності ринку.


Ємність ринку зернової кави в 2014- 6 міс. 2016 р. у натуральному вираженні, тис. тонн

26.08.png


Як ми бачимо на малюнку, представленому вище, в 2015 році темпи приросту ємності ринку натуральної кави в Україні досягли негативних значень. Таким чином, результативний показник за минулий рік став нижчим за показник 2014 року. Проте, згідно з прогнозами, в 2016 році ситуація зміниться на краще. Показники за перше півріччя помітно більші за показники аналогічного минулого періоду.

В цілому, можна констатувати, що в Україні досить впевнено розвивається культура кави. Про це свідчить зростання споживання, збільшення кількості спеціалізованих закладів, проведення тематичних заходів і т.д.


Українці і кава

кофе4.jpg

На першому місці за споживанням серед наших співвітчизників перебуває розчинна кава. 70% всіх випитих чашок кави припадають на домашнє використання, 25% – на кафе і ресторани, а 5% – на офіси.

Практично половина всіх любителів кави в Україні купують нову упаковку улюбленого напою раз на місяць, 31% – раз на 2 або 3 тижні. Частіше 1 разу на тиждень каву купують 2% українців.

Здійснюючи вибір на користь того чи іншого сорту або марки кави, споживачі, перш за все, звертають увагу на смакові і цінові характеристики. Важливими є критерії країни-виробника і упаковки. Від того, наскільки приваблива кава за дизайном упаковки може залежати фінальний вибір.

Попит на каву в Україні досить сильно залежить і від зростання цін. Найактивніше кавову продукцію набувають в магазинах і супермаркетах. Лідерами за споживанням цього напою є жителі західних регіонів нашої країни.

Таким чином, можна зробити висновок, що кава – дуже популярний напій серед українців. Він, звичайно ж, трохи поступається чаю за обсягами споживання. Проте перспективність цього напрямку харчової промисловості складно переоцінити.

 

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами